Subject: RE: Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c, Keila linn, Harju maakond
From: "Andres Koppel" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv <[email-masked]>
Date: Mon, 30 Jun 2025 12:00:00 +0300

Tere

Edastan kooskõlastamiseks „Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c,
Keila linn, Harju maakond” LC3610

Projekt nr 25-37

From: Andres Koppel
Sent: Monday, June 30, 2025 11:39 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c, Keila linn,
Harju maakond

Tere Laur.

Saadan parandatud taotluse. Loodetavasti saame nüüd asja purki.

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 27, 2025 3:59 PM
To: Andres Koppel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c, Keila linn,
Harju maakond

Tere

Oleme materjalid üle vaadanud ning palume vastavalt
korrigeerida/täiendada.

*	Palume arvestada olemasolevate sademevee torustikega. Leidsime
arhiivist vastava teostusmõõdistuse. Mõõdistus manuses.

Sademeveetorudest plaanida ristumine 1,0 m sügavuselt, kajastada vastavalt
ristmeväljajoonistel.

*	Edastame TRAM Korrashoiu ja liikluskorralduse üksuse
tähelepanekud.

Palume kajastada seletuskirjas ja asendiplaanil piirde lahti võtmise ja
taastamise osa (vahepealne per. lindiga vahe tähistada ära seniks, kui
tegevusi kohapeal ei toimu). Alale minek võimalikult tasase osa pealt, nt
kilbi kõrvalt.

Kergliiklustee katte vigastamine ei ole lubatud, kasutada kummimatte,
kummirattaid (et ei kasutaks lintrattaid). Kahjustamise korral siis
taastada eelnev seis + haljastusel samamoodi.

*	Kontrollida ristmevälja joonise abs kõrguseid.

*	Tingmärkide vastavus joonisel, palume kontrollida ja korrigeerida
(tänavavalgustuse kaabel, madalpinge kaabel, vesi ja kanalisatsioon,
sademeveekanal jne)

*	IKÕ plaanile on jäänud sinine kontuur

Korrigeeritud materjalid palume esitada minu e-mailile.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Andres Koppel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 18, 2025 2:48 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c, Keila linn,
Harju maakond

Tere.

Saadan parandatud Taotluse.

Vastused veel Teie küsimustele:

1.	Kuidas on arvestatud sademevee torustikega, kas olete lähtunud
teostusmõõdistuste andmetest. Kaablite rajamisega ei tohi sademevee
torustikud saada kahjustada.

Keila vesi-ga on asendiplaan kooskõlastatud Kela Vesi meile kahjuks
teostusmõõdistust ei jaganud, kuid enne tööde algust kutsutakse tehnovõrgu
valdaja kohapeale.

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 10, 2025 12:06 PM
To: Andres Koppel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c, Keila linn,
Harju maakond

Teie 15.05.2025

Meie 10.06.2025 nr 7.1-2/25/8063-2

Andres Koppel

Stromtec OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

15.05.2025 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projekt
Stromtec OÜ töö nr 25-37 „Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c,
Keila linn, Harju maakond LC3610“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 8 Tallinna-Paldiski tee km
25,10-25,18 teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud Transpordiameti juhendiga: „
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“ ning me ei pea võimalikuks esitatud
Projekti kooskõlastada. Palume projekti materjale korrigeerida ning
lähtuda Transpordiameti juhendist, muuhulgas viitame alljärgnevatele
mittevastavustele:

1.	Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Projekti
korrigeerimisel Transpordiameti juhendi tabelis 1 toodud väärtusi.
2.	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned (sh avatud
meetodi korral), ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel
puurimiskaevikute asukohad ja piirjooned ning nende kaugused teekatte
servast, teemaa ja riigitee kaitsevööndi piirid.

Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi ulatuses välja
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning
kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

3.	Avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute) paiknemisel arvestada, et
avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele
joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal
kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva
vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).
4.	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis ning
esitatud taastamise osa ei vasta Transpordiameti juhendile (sh kuidas
nähakse ette piirde taastamine).
5.	Teemaal, sh riigiteega ristumistel paigaldada tehnovõrgud kogu
ulatuses kaitsehülssi. Järgida Transpordiameti juhendis tabelis 1 toodud
väärtusi.
6.	Ristmevälja joonistele tuleb kanda olemasolevate Tehnovõrkude
asukohad ja projekteeritavate tehnovõrkude sügavused maapinnast ning
teekattest, teemaa piiril, puurimiskaevikute kaugused teekattest ja/või
muldkeha alumisest nõlvajoonest, kaitsetoru paiknemine. Horisontaalne
mõõtahel siduda tee teljega.

7.	Asendiplaani pdf versioonis pole rajatavate maakaablite tingmärgid
loetavad, palume parandada tingmärkide loetavust asendiplaanil.

8.	Palume kontrollida asendiplaanil tingmärkide vastavust
asendiplaanile ning ristlõike joonistega.

Ristlõike joonistel on kajastatud 1W1, kuid asendiplaanil 2W2.

Kontrollida olemasolevate tingmärkide vastavust asendiplaanil (vee- ja
kanalisatsioonitrass, olemasolev mp kaabel, olemasolev tänavavalgustuse
kaabel, katastriüksuse piir jne)

Kaitsetoru 1250 tähis, ei kajastu tingmärkides.

Puuduvad avatud kaeve kontuurid.

9.	Palume ristmeväljajoonistel maapinna kuju kontrollida ja
korrigeerida (nõlvade kuju ja maapind).

Elektrimaakaabli tingmärgid ei ole asendiplaaniga vastavuses.

10.	Kuidas on arvestatud sademevee torustikega, kas olete lähtunud
teostusmõõdistuste andmetest. Kaablite rajamisega ei tohi sademevee
torustikud saada kahjustada.

Ristlõike joonistel ei kajastu kõik sademevee torustikud.

11.	Sügavused kajastada asendiplaanil iga lõigu kohta, samuti pole
asendiplaanil kajastatud sügavused kooskõlas TRAM juhendiga.

Rajatavate tehnovõrkude min sügavused piirde asukohas (min 2,0m),
liiklusmärkide asukohas (min 2,0m), mulde nõlvast kuni 1m kaugusel (min
1,2m). Kajastada vastavalt asendiplaanil/ristlõike joonistel.

12.	Palume kajastada puurimiskaevikute algus ja lõpu kaevikute
asukohad ning puurmasina paiknemine.

Palume täpsustada, kuidas tehnikaga saadakse haljasaladele (sh piirdega
piiratud alale), kui raske tehnikaga planeeritakse kergliiklusteel
liikuda?

Palume vastav info kajastada ka seletuskirjas ja taastamise osas.

13.	Palume täpsustada, kas antud kilp demonteeritakse või asendatakse
ja kas madalpingekaabel jääb alles või likvideeritakse.

Palume kajastada tingmärkides ka punaste ristide tähis ning vastavalt ka
asendiplaanil.

14.	Palume nihutada maakaablite paiknemist antud lõigus ringristmikust
eemale, kergliiklustee poole.

15.	Seletuskirjas palume kajastada TRAM maaüksusele rajatavate
tehnovõrkude sügavuste ja kaitsetorude tugevuse andmed (torupiirded,
liiklusmärgid, haljasalal, ristumisel kergliiklusteega ja ringristmikuga).

Palume täpsustada, kas projektiga planeeritakse ka liitumiskilpide ja
jaotuskilpide paigaldamist, hetkel on seletuskirjas vastav info
kajastatud, palume kontrollida ja vajadusel korrigeerida.

16.	Isikliku kasutusõiguse ala plaani korrigeerida ja tagada vastavus
Transpordiameti juhendile
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf ning vastavalt näidisele
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-01/Isikliku%
20kasutusõiguse%20seadmise%20plaan%20%28näidis%29.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-01/Isikliku%2
0kasutusõiguse%20seadmise%20plaan%20%28näidis%29.pdf

Parandada IKÕ plaani loetavust ning kajastada taustainfo (sh olemasolevad
tehnovõrgud, tee kontuurid, haljastus jne) hallina.

*	Muhvimiste asukohas ei ole IKÕ ala korrektselt kajastatud (1m
kontuurist).

*	IKÕ plaanilt ei ole võimalik üheselt tuvastada milliseid kaableid
ja mitu rajatakse, palume tingmärkide loetavaust parandada.

*	IKÕ plaanide tingmärkides kajastada „IKÕ seadmise ala“

Tingmärkides on kajastatud liitumiskilp, kuid IKÕ plaanil ei kajastu,
palume korrigeerida.

Kinnistute piiri tähis viia kooskõlla plaaniga

*	IKÕ plaanil kajastuvad üleliigsed jooned, palume kontrollida ja
korrigeerida.

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud tähelepanekute loetelu ei
ole lõplik ning materjalide esitamisel võib märkuseid ning asjaolusid
lisanduda.

Palume arvestada projekti koostamisel Transpordiameti juhendiga:
<https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel.

Korrigeeritud materjalid palume esitada kooskõlastamiseks, kas minu
e-mailile või aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Andres Koppel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 15, 2025 1:12 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c, Keila linn, Harju
maakond

Tere

Edastan kooskõlastamiseks „Kaitsme nimivoolu suurendamine, Ülejõe tee 2c,
Keila linn, Harju maakond” LC3610

Projekt nr 25-37

Lugupidamisega

Andres Koppel

56890611

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.